Megnéztem az általad ajánlott oldalt, vannak is gondolataim az ott leírtakról. Azt gondolom, hogy nagyon nem egyszerű tájékozódni és a tények ismeretében hozni döntéseket. Folyamatosan rossz érzéseim vannak, mert amit szinte egyöntetűen mond mindenki, arra az általam észlelt valóság kőkeményen rácáfol. Mivel olyan jogrend van hatályban, amikor nagyon óvatosan kell megfogalmazni a kritikát, ezért eszembe sem jut az általam észlelteket szóvá tenni. Szerintem egyébként ez sem jó, hogy így van (mert ha pánikot kelt amit írok vagy a bírálatom akadályt jelent a védekezésben, akkor azért kemény büntetés járhat - így inkább csendben szurkol az ember, hogy minden a legjobban alakuljon).
A lényegre térve, már az alapfeltevésekben sem értek egyet a legtöbb emberrel. Nem feltétlenül azért, mert az alapfeltevésekkel ellentétes a véleményem, hanem egyszerűen nem tudom elfogadni azt, hogy az alapfeltevés bizonyítható tény lenne. Úgy látom, hogy bizonyos dolgokat mindenféle kritika nélkül elfogadtunk, ez pedig visszaüthet.
Jó példa erre egy kevésbé érzékeny téma, a digitális oktatás. Írod te is, hogy ehhez évek kellenek és mindenki úgy beszél róla, mintha valami új dolog lenne. Amikor egyetemre jártam és tanárnak tanultam, az nem ma volt. Már akkor voltak digitális pedagógia kurzusok és már akkor is úgy került szóba, mint ami de facto létezik és működik. Elárasztották az elmúlt két évtizedben az iskolákat a digitális eszközök. Volt idő a kialakulására, nem most kell kitalálni. Ehhez képest meg leírtam mit tapasztalok, de azt nem tudom mennyire egyedi vagy általános.
Vagy másik példa erre, hogy milyen jó a környezetnek a gazdaság alacsonyabb fokozatba kapcsolása. Az ilyen megnyilatkozásokat olvasva még mindig ott van a fejemben az a kényelmetlen gondolat, hogy sokan fizetés nélkül vagyunk otthon. Bérelt lakásunk van, amit ki kell fizetni. Egyszerűen életidegennek érzem azon örömködni, hogy milyen jó a gazdaság leállítása, amikor százezrek vagy milliók lakhatása kerül veszélybe. A mi esetünkben az "egyszerűbben élni" olyasmit jelentene, amit a nagy többség nem vállalna... (mert ki menne az önkéntes egyszerűsítés eszméjétől hajtva hajléktalannak vagy ilyen-olyan otthonokba menedéket kérni???)
Ezekkel csak arra utalok, hogy egy-egy dolognak sok olyan oldala van, amiről a közhangulat mostanában nem vesz tudomást.
@renegadepestisrac:
Igazából a villamosokon forgalmi időszakhoz kellene kötni, hiszen az ajtónyitó belülről egyben leszállás jelző is. A gyérebb forgalmú időszakokban a külvárosokban ha nincs leszálló utas, meg a megállóban sem várakoznak, és van leszállás jelző, akkor nem áll meg a villamos. Egy haverom mesélte, hogy egyszer ült úgy a 6-os villamoson, hogy a Margit hídnál ugyanezen okból nem állt meg, na az mondjuk ritkaság. De az 1-es és 4-6-os esetében csúcsidőben tényleg teljesen felesleges a szelektív ajtónyitás, ha amúgy is mindig minden ajtón szállnak le és fel, ráadásul elég nehezen elképzelhető, hogy télen téli öltözetben herigjáraton fázzon, az ellenkezője inkább.
@Pierr Kardán: OFF: Pazar bejegyzés... semmi bajom a kommentelőkkel addig, ameddig ... OFF vége
A lényegre: a felsorolt öt csoport közül melyik tud a hétköznapokban minden (tényleg minden) segítség nélkül közlekedni? És kinek van mindig valamennyi segítségre szüksége? Pl. átkelni a Széll Kálmánon, Hősök terén, Keletinél?
@Pierr Kardán: emlékszem rád :) ezt rendesen ki is veséztük és egyet is értettünk jó pár dologban ezzel kapcsolatban. Például azzal is, hogy nem kellemes a nagy hidegben dideregni a kihűlt metrószerelvényen. Sajnos Magyarországon gyakori, hogy a választási lehetőség kimerül abban, hogy 1. valamit vagy rosszul csinálnak meg; 2. vagy sehogy sem. Az, hogy valamit jól csináljanak meg (például a szelektív ajtónyitást), valahogy nem akar eljutni a tettek szintjén a megvalósításig. Rossz, hogy ez így van :(
@Pierr Kardán: A BKK a közleményében azt mondta, hogy szeretné a szelektív nyitást megvalósítani, csak jól szeretné csinálni, hogy minden utasnak megfelelő legyen. Nem tudom merre tartanak, de majd olvasgatok itt-ott, hátha van előrelépés.
@renegadepestisrac: Ez nem jó kifogás, mert ez most (hogy nincs szelektív ajtónyitás) is előfordulhat, hogy valaki nem engedi becsukódni az ajtót, hanem az ajtócsukásra figyelmeztető hang ellenére be akar szállni és visszanyomja az ajtót. Ebben az esetben ugyanúgy nem indul a szerelvény.
@renegadepestisrac: Annak semmi köze a szelektívhez, a vezér rányom a "zárás" gombra, és onnantól kezdve nem nyílik.
A visszanyíló ajtó gátol, mert az odacsukásgátló felülbírál mindent.
Az orosz metrókocsikon talán nincs ilyen, az becsuk.
A látássérült emberek érdekeinek védelméről
Látássérült vagyok - én is itt vagyok
Látássérült vagyok - én is itt vagyok
Utolsó kommentek:
letblog 2020.03.26. 12:28:45
Megnéztem az általad ajánlott oldalt, vannak is gondolataim az ott leírtakról. Azt gondolom, hogy nagyon nem egyszerű tájékozódni és a tények ismeretében hozni döntéseket. Folyamatosan rossz érzéseim vannak, mert amit szinte egyöntetűen mond mindenki, arra az általam észlelt valóság kőkeményen rácáfol. Mivel olyan jogrend van hatályban, amikor nagyon óvatosan kell megfogalmazni a kritikát, ezért eszembe sem jut az általam észlelteket szóvá tenni. Szerintem egyébként ez sem jó, hogy így van (mert ha pánikot kelt amit írok vagy a bírálatom akadályt jelent a védekezésben, akkor azért kemény büntetés járhat - így inkább csendben szurkol az ember, hogy minden a legjobban alakuljon).
A lényegre térve, már az alapfeltevésekben sem értek egyet a legtöbb emberrel. Nem feltétlenül azért, mert az alapfeltevésekkel ellentétes a véleményem, hanem egyszerűen nem tudom elfogadni azt, hogy az alapfeltevés bizonyítható tény lenne. Úgy látom, hogy bizonyos dolgokat mindenféle kritika nélkül elfogadtunk, ez pedig visszaüthet.
Jó példa erre egy kevésbé érzékeny téma, a digitális oktatás. Írod te is, hogy ehhez évek kellenek és mindenki úgy beszél róla, mintha valami új dolog lenne. Amikor egyetemre jártam és tanárnak tanultam, az nem ma volt. Már akkor voltak digitális pedagógia kurzusok és már akkor is úgy került szóba, mint ami de facto létezik és működik. Elárasztották az elmúlt két évtizedben az iskolákat a digitális eszközök. Volt idő a kialakulására, nem most kell kitalálni. Ehhez képest meg leírtam mit tapasztalok, de azt nem tudom mennyire egyedi vagy általános.
Vagy másik példa erre, hogy milyen jó a környezetnek a gazdaság alacsonyabb fokozatba kapcsolása. Az ilyen megnyilatkozásokat olvasva még mindig ott van a fejemben az a kényelmetlen gondolat, hogy sokan fizetés nélkül vagyunk otthon. Bérelt lakásunk van, amit ki kell fizetni. Egyszerűen életidegennek érzem azon örömködni, hogy milyen jó a gazdaság leállítása, amikor százezrek vagy milliók lakhatása kerül veszélybe. A mi esetünkben az "egyszerűbben élni" olyasmit jelentene, amit a nagy többség nem vállalna... (mert ki menne az önkéntes egyszerűsítés eszméjétől hajtva hajléktalannak vagy ilyen-olyan otthonokba menedéket kérni???)
Ezekkel csak arra utalok, hogy egy-egy dolognak sok olyan oldala van, amiről a közhangulat mostanában nem vesz tudomást.
Bejegyzés: Koronavírus látássérültként
letblog 2020.03.26. 12:04:02
Bejegyzés: Koronavírus látássérültként
Szalay Miklós 2020.03.26. 11:58:29
www.egyvilag.hu/index.shtml#uzenet
Bejegyzés: Koronavírus látássérültként
clemens 2020.03.26. 11:00:12
Bejegyzés: Koronavírus látássérültként
letblog 2020.01.11. 22:07:18
Bejegyzés: A Keleti pályaudvar akadálymentesítése
letblog 2020.01.10. 06:05:27
Bejegyzés: A Keleti pályaudvar akadálymentesítése
Alf56 2020.01.09. 13:48:47
Nemáááá!
Bejegyzés: A Keleti pályaudvar akadálymentesítése
2019.03.20. 09:47:12
Igazából a villamosokon forgalmi időszakhoz kellene kötni, hiszen az ajtónyitó belülről egyben leszállás jelző is. A gyérebb forgalmú időszakokban a külvárosokban ha nincs leszálló utas, meg a megállóban sem várakoznak, és van leszállás jelző, akkor nem áll meg a villamos. Egy haverom mesélte, hogy egyszer ült úgy a 6-os villamoson, hogy a Margit hídnál ugyanezen okból nem állt meg, na az mondjuk ritkaság. De az 1-es és 4-6-os esetében csúcsidőben tényleg teljesen felesleges a szelektív ajtónyitás, ha amúgy is mindig minden ajtón szállnak le és fel, ráadásul elég nehezen elképzelhető, hogy télen téli öltözetben herigjáraton fázzon, az ellenkezője inkább.
Bejegyzés: Problémás-e a szelektív ajtónyitás?
Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2019.03.20. 08:31:17
A lényegre: a felsorolt öt csoport közül melyik tud a hétköznapokban minden (tényleg minden) segítség nélkül közlekedni? És kinek van mindig valamennyi segítségre szüksége? Pl. átkelni a Széll Kálmánon, Hősök terén, Keletinél?
Bejegyzés: Metrópótlás és a látássérültek
Utó Pista 2019.03.20. 07:18:19
Csak hát ritka egy bunkó nép vagyunk.
Bejegyzés: Metrópótlás és a látássérültek
letblog 2019.03.19. 21:33:36
Bejegyzés: Metrópótlás és a látássérültek
letblog 2019.03.19. 21:25:52
Bejegyzés: Metrópótlás és a látássérültek
Pierr Kardán 2019.03.19. 21:18:45
Semmi bajom a melegekkel, ameddig Budapest Pride-ot nem tartanak.
Semmi bajom a kereszténydemokratákkal, addig, ameddig békemenetet nem tartanak.
Semmi bajom a menstruáló nőkkel, addig ameddig női futónapot nem tartanak.
A vakokkal sem volt semmi bajom addig, ameddig meg nem fúrták a szelektív ajtónyitást a metrókon :-((
Bejegyzés: Metrópótlás és a látássérültek
haXXXor 2019.03.19. 20:50:48
Bejegyzés: Metrópótlás és a látássérültek
letblog 2019.01.21. 06:57:41
Bejegyzés: Problémás-e a szelektív ajtónyitás?
letblog 2019.01.21. 06:54:15
Bejegyzés: Problémás-e a szelektív ajtónyitás?
letblog 2019.01.21. 06:41:03
Bejegyzés: Kié az elsőbbségi hely?
Pierr Kardán 2019.01.20. 20:46:49
Bejegyzés: Problémás-e a szelektív ajtónyitás?
cso zsi 2019.01.20. 17:59:43
A visszanyíló ajtó gátol, mert az odacsukásgátló felülbírál mindent.
Az orosz metrókocsikon talán nincs ilyen, az becsuk.
Bejegyzés: Problémás-e a szelektív ajtónyitás?
cso zsi 2019.01.20. 17:43:06
Bejegyzés: M4 - ajtónyitós történet